Tio skillnader mellan USA och Sverige

 
- Åldersgränserna är helt skeva här. Du kan rösta på konservativa skitpartier, bära vapen eller döda i armen och köpa marijuana helt lagligt när du är 18. Skulle gå på bio ikväll men kom inte in för att de var 21 års gräns (?!)
- Weed är så vanligt att jag utgår från att alla jag träffar här är höga, speciellt eftersom jag bor så nära Venice Beach.
- Snabbmaten är galet billig och god här. Vill aldrig äta snabbmat i Sverige igen.
- De flesta är väldigt pålitliga och trevliga här. Hemma kan man knappt lita på sina vänner medans jag känner att man kan lita på de allra flesta här.
- Fördommarna om de här landet är väldigt stora och många stämmer inte alls. Visst är många extremt tjocka här, men jag skulle inte säga att de är fler än hemma. Att amerikanare är en aning oallmänbildade och bakom flötet stämmer dock, saker som anses som självklarheter kan folk bli ruskigt imponerade av.
- De känns som att de finns precis lika många turister här som riktiga LA-bor.
- Alla instruktioner/menyer/whatever står/pratas på både spanska och engelska. Kan du spanska här kan du komma undan med att inte kunna ett ord engelska helt perfekt ändå.
- Avstånden är ruskigt långa inom staden eftersom de mest är ett eller tvåvåningshus, en väg/bouleward är ofta flera mil lång. De är dock sjukt enkelt att hitta här pga uppdelningen av blocks.
- Killar är väligt gentlemannamässiga, släpper före en på bussen/ger en ens säte, öppnar dörrar och ger en komplimanger hela tiden.
- Godiset är helt värdelöst här och väääääldigt begränsat. I mataffären säljer dem 10 gånger fler olika kaksorter än godis. De finns tex nästan 20 olika verisioner av oreo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0