00.02 Tisdag kväll

 
 
Idag har definitivt vart den längsta dagen här hittills. Var uppe jättetidigt för att hyra bil. Vi hade hört att de skulle ta tre timmar att åka till IKEA när de i själva verket inte tog mer än tjugo minuter om man körde rätt väg direkt. Därav fick vi sitta och vänta på starbucks i två timmar på att IKEA skulle öppna. Köpte nästan ingenting, en säng är allt jag behöver eftersom jag bara ska vara här i sex månader vill jag inte lägga massa pengar på möbler. 
 
Efter att spenderat halva dagen där åkte vi och kollade på lägenheten och för att skriva under massa papper. Sen försökte vi ta oss till Malibou men fastnade på the freeway istället så kom aldrig fram. "Motorvägarna" här är verkligen helt värdelösa, även om alla vägar består av minst fem filer så är de alltid trafikstopp. Är så jävla pepp på att flytta imorgon även om jag börjat uppskatta Inglewood. De är långt ifrån så illa här som alla vill få de att framstå, vi har bott här i nästan två veckor och visst träffar vi på konstiga pundare varje dag som snackar med en men har aldrig vart rädd eller känt oss hotade på något sätt. Snarare är dem oftast bara sköna, kommer tala gott om Inglewood i framtiden, även om folk tror man driver när man säger att man för tillfället bor i Inglewood.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0