04.54,12 Januari

Gryningsmorgon och jag är hemma. Definitionen av hem,aär suddig och oklar, just nu betyder innebär det ett hotellrum vid grönsakstorget, Göteborg. Att gå andra lång fram och tillbaka har aldrig känts mer hemma än nu. Kanske eftersom min kärlek efter ett tufft halvår återigen är vid min sida och håller min hand som det mest självklara i världen. Klockan är mitt i natten och jag står naken och klunkar flaskan julmust när han inte ser, står vid fönstret och kollar in i lägenheterna mitt emot helt oblygt med endast OLWs dillchipspåse som täcker min kropp. I natt sa jag upp min lägenhet i Los Angles, även kontakten med en människa som kallat mig en bästa vän. Vad som väntar i framtiden har jag ingen aning om men just nu står jag bostadslös, arbetslös och planlös och ser ut på butiken där jag som trettonåring köpte mina första skateskor, jag kämpade hårt för dem och jag kommer kämpa lika hårt för mim framtid. Jag lever för mig själv och har lyxen att kunna utesluta personer ut mitt liv som inte förtjänar att vara där. Nu ska jag somna i armarna hos homom som betyder mest av alla och som kommer vara min enda definitiva knutpunkt med framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0